Faaliyet Belgesi Nedir?

Faaliyet Belgesi Nedir? Altın Yatırımı Nedir? Hisse Senedi Nedir? Devalüasyon Nedir? Arbitraj Nedir? Depozito Nedir? E Pin Nedir? Finansal Okuryazarlık Nedir? Findeks Kredi Notu Nedir? Emekli Maaşı Hesaplanırken Neler Dikkate Alınır? Nakit Avans ve Kredi Arasındaki Fark Nedir? | On Mobil Ciro Nedir? Tevkifatlı Fatura Nedir? e-Fatura Nedir? Konut Sigortası Nedir? Anonim Şirket Nedir? İşsizlik Sigortası Nedir? Kapora Nedir? Paranızı Değerlendiren Mevduat Hesabı Nedir? Resesyon Nedir? Provizyon Nedir? Tapu Nedir ve Neden Önemlidir? Cari Açık Nedir? Broker Nedir? Ne İş Yapar? | ON Dijital Bankacılık İndikatör Nedir? Ne İşe Yarar? | ON Dijital Bankacılık DAX Nedir? DAX40 Endeksi Nedir? | ON Dijital Bankacılık Bilanço Nedir? Nasıl Hazırlanır? | ON Dijital Bankacılık Pasif Gelir Nedir? | ON Dijital Bankacılık Volatilite Nedir? Nasıl Ölçülür? | ON Dijital Bankacılık Konsolidasyon Yöntemleri ve Önemi | ON Dijital Bankacılık Tahvil Nedir? Ne İşe Yarar? | ON Dijital Bankacılık Borsada Açığa Satış Nedir?| On Mobil IBAN Numarası Nedir? IBAN Numarası Kaç Haneli Olur? | On Mobil Halka Arz Nedir? Halka Arz Hisseleri Nasıl Alınır? Debit Kart Nedir? Debit Mastercard Ne Demek? Kripto Para Nedir? Sanal Para Birimleri Nelerdir? ABD Dolar Endeksi (DXY) Nedir? Nasıl Hesaplanır? CDS Nedir? CDS Risk Primi Nasıl Hesaplanır? | On Mobil Kira Artışı Neye Göre Yapılır? Nasıl Hesaplanır? Hasarlı ve Yırtık Para Değişimi Nasıl Yapılır? Temettü Nedir? Hedge nedir? Araçlarda Benzin Tasarrufu Nasıl Yapılır? Akaryakıt Fiyatları Neye Göre Belirlenir? Temerrüt nedir? Nominal Değer Nedir? Emtia Nedir? Emtia Yatırımı Nasıl Yapılır? Eurobond Nedir? Eurobond Yatırımı Nasıl Yapılır? SWIFT Nedir? Trafik Cezası Nasıl Sorgulanır Ve Nasıl Ödenir? Sanal Kart Nedir? Nasıl Oluşturulur? Big Mac Endeksi Nedir? Nasıl Hesaplanır? 50/30/20 Kuralı Nedir? Bütçe Yönetiminde Ne İşe Yarar? Deflasyon Nedir? Etkileri Nelerdir? Rayiç Bedel Nedir? Nasıl Hesaplanır? Kredi Notu Nasıl Yükselir? Yatırım Fonu Türleri Kredi Notu Nedir? Enflasyon Nedir?

Faaliyet Belgesi Nedir?

Faaliyet Belgesi Nedir?

Faaliyet Belgesi Nedir?

İş hayatında eğer bir şirketiniz bulunuyorsa, şirketinizin hâlâ aktif olduğunu gösteren belgeye çeşitli durumlarda ihtiyaç duymuş olabilirsiniz. Kurumlar ile yapılan işler, pazar yeri başvuruları başta olmak üzere birçok işlem için faaliyet belgesi talep edilebilir. Bu noktada faaliyet belgesinin ne olduğunu ve hangi durumlarda alınması gerektiğini bilmek son derece önemlidir. Farklı meslek gruplarında faaliyet gösteren firmaların alabildiği bu belge, aynı zamanda firmaların yasal olarak bulundurmaları gereken belgeler arasında yer alır. Peki ama Ticaret Odası faaliyet belgesi nedir, hangi durumlarda alınması gerekir, faaliyet belgesi alma ile ilgili yapılması gereken işlemler nelerdir?

Hangi Bilgiler Faaliyet Belgesinde Yer Alır?

Firmaların işlerini aktif bir şekilde yürüttüklerini gösteren faaliyet belgesi, resmî kurumlarda geçerliliğe sahip bir belge çeşididir. Belgenin alındıktan itibaren 3 ay geçerliliği bulunur. İş yeri faaliyet değişiminde bulunuyorsa, gerekli güncellemeler yapılmalıdır. Faaliyet belgesinde ilgili şirkete dair pek çok bilgi yer alır.

İşyeri faaliyet belgesi içeriğinde yer alan bilgiler, firmanın faaliyet gösterdiği alana ve firmanın ne kadar süredir faaliyet gösterdiğine yöneliktir. Faaliyet belgesinde bulunan bilgileri şu şekilde sıralamak olanaklıdır:

● Firmanın Ticari Adı ve Ünvanı

● Sermayesi

● İş Konusu

● MERSİS Numarası

● Ticaret ve Oda Sicil Numarası

● Kayıt Tarihi

● Belgenin Hangi Makama İbraz Edileceği

● Faaliyeti Gösteren NACE Kodu

Bu bilgilerin güncel olması gerekir. Dolayısıyla bilgilerin değişmesi hâlinde gerekli güncellemelerin yapılması oldukça önemli bir konudur.

Faaliyet Belgesi Çeşitleri Nelerdir?

Faaliyet belgesinin birçok farklı durum için alınması olanaklıdır. Genellikle firmalar, hâlâ aktif bir şekilde işlerini yürüttüklerini kanıtlamak için bu tür belgeleri edinerek gerekli kurumlara iletir. Bu nedenle işyeri faaliyet belgesi sıklıkla tercih edilir. Bunun yanı sıra tehlikeli atık yöneten firmaların, buna yönelik özel bir izin alması gerekir. Tehlikeli atık faaliyet belgesi, çevreye ve insan sağlığına zarar verebildiği için tehlikeli atıkları yönetmek isteyen firmaların denetlenmesi gerekir. Firmaların bu konuda faaliyette bulunabilmeleri için özel izin almaları, tehlikeli atıkların güvenli bir şekilde işletilmelerini mümkün hâle getirir.

İşyeri Faaliyet Belgesi

İşyerinin aktif bir şekilde çalışmalarına devam ettiğini gösteren işyeri faaliyet belgesi, Ticaret Odalarından alınır. Bu belge, işletmenin resmî olarak tanınmasına olanak tanır. İşyeri faaliyet belgesinin işletmenin konumu, türü ve faaliyetine göre değişiklik göstermesi olanaklıdır. Faaliyet belgesi alırken belgenin güncelliğine önem verilmelidir. Belgenin alındıktan sonra 3 ay geçerliliği bulunduğu için güncel faaliyet belgesi alınmalıdır.

Tehlikeli Madde Faaliyet Belgesi

Tehlikeli atıkları yönetmek için çeşitli izinlerin alınmış olması gerekir. Çünkü bu tür atıklar çevreye ve insan sağlığına son derece zararlıdır. Tehlikeli atıkları yönetecek firmaların kontrol edilmesi, bu tür atıkların neden olabileceği zararların da minimalize edilmesini sağlar. Tehlikeli atık faaliyet belgesi, tehlikeli atık yönetecek firmaların alması gereken özel bir izin belgesidir. Tehlikeli atıkları üreten, taşıyan ya da imha eden firmaların; tehlikeli atık faaliyet belgesini alması bir zorunluluktur. Atık yönetim süreçlerinin düzenlenmesini sağlayan belge, aynı zamanda tehlikeli atıkların güvenli şekilde kontrol altında tutulmalarına da imkân tanır.

Esnaf ve İşyerleri için Faaliyet Belgesi Ne Zamana Kadar Geçerlidir?

Faaliyet belgesi geçerlilik süresi, bu belgeyi almak isteyen kişilerin merak ettiği konular arasında yer alır. Firmaların işlerini faal olarak yürüttüklerini gösteren belge, alındıktan itibaren 3 ay için geçerli olur. Belgenin belirlenen süre içinde kullanılması gerekir. Aksi halde belgenin geçerliliği bulunmayacaktır. 3 ayın dolması halinde belgenin kullanılabilmesi için tekrar alınması son derece önemlidir.

Güncel Bilgilerinizi İçeren Faaliyet Belgesi Nasıl Alınır?

Faaliyet belgesinde bulunan bilgilerin güncel olması gerekir. Bu nedenle bilgilerde herhangi bir değişik meydana geldiyse, faaliyet belgesinin yenilenmesi oldukça önemli bir konudur. Şirket adına faaliyet belgesinin alınabilmesi için şirketin bağlı bulunduğu Ticaret Odasının bilinmesi gerekir. Eğer bir esnaf faaliyet belgesini almak istiyorsa esnaf odası faaliyet belgesi başvurusunda bulunmalıdır. Şirketin bağlı bulunduğu Ticaret Odasına gitmesi gereken kişi, burada kendisinden talep edilen ücreti öder. Ücretin ödenmesi sonrasında faaliyet belgesine erişim sağlanabilir.

Faaliyet belgesi alma online olarak da yapılabilen bir işlemdir. İşlemlerini internet üzerinden yapmak isteyen kişiler, şirket ya da işyerinin bağlı bulunduğu il/ilçelerin odalarına bizzat başvurmalıdır. Gerekli başvurunun yapılması sonrasında il/ilçe odalarının web siteleri üzerinden faaliyet belgesi alınabilir.

Faaliyet belgesini online bir şekilde almanın yöntemlerinden bir diğeri ise e-devlet’i kullanmaktır. Faaliyet belgesi e devlet üzerinden şu şekilde alınabilir:

● E-devlet sistemine giriş yapın.

● “Kurumlar” linki üzerinden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı sekmesine girin.

● İlgiliyi belgeyi görüntüleyin ve indirme işlemini başlatın.

Yukarıda belirtilen adımların tamamı, Ticaret Odası faaliyet belgesi alma işlemleridir. Belirlenen adımların sırasıyla gerçekleştirilmesi, istenilen belgeye zahmetsiz bir şekilde ulaşılmasını sağlar.


Faaliyet Belgesi Kaç Günde Çıkar?

Faaliyet belgesini almak isteyen kişiler, işlemler sırasında ve sonrasında çok fazla beklemez. Özellikle internet üzerinden yapılan başvurularda, yani online faaliyet belgesi alma işlemlerinde aynı gün içinde belgeyi almak olanaklıdır. Bunun yanı sıra fiziksel başvurularda da yine aynı gün içinde belge alınabilir. Bu durum faaliyet belgesinin çeşitlerinde geçerlidir. Mesleki faaliyet belgesi almak isteyen bir kişi ile ticaret faaliyet belgesi alacak kişinin belgeye ulaşma süresi aynıdır.


Faaliyet Belgesi Ücreti Ne Kadar?

Faaliyet belgesinde ücret, şehre ve meslek gruplarına göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle belgenin ücretlendirmesinde çeşitli farklılıklar mevcuttur. Oda faaliyet belgesi almak istiyorsanız bulunduğunuz şehir ve meslek grubunu göz önünde bulundurarak güncel fiyatlar üzerinden ödemenizi yapmanız gerekecektir. Ödeme adımınızı tamamlamamanız hâlinde, faaliyet belgesini almanız mümkün değildir.

İlgili Odaya Kayıtlı Olduğunuzu Gösteren Faaliyet Belgesi Alınmadığında Ne Olur?

Bilindiği üzere esnaf, işyerleri başta olmak üzere firmaların tamamı belirli aralıklarla denetlenir. Bu denetleme çoğunlukla yılda bir olacak şekilde yapılır. Denetleme sırasında firmaların bazı belgeleri bulundurması gerekir. Bu belgeler arasında şirket faaliyet belgesi de yer alır. Eğer işyerlerinde bu belge bulunmazsa ya da belge güncel değilse, şirket için çeşitli cezai yaptırımların uygulanması olanaklıdır. Bu nedenle hem firmaların faaliyet belgesini düzenli aralıklarla alması gerekir hem de belge üzerindeki bilgiler güncel olmalıdır.

Bankacılık işlemlerinde müşterilerine her zaman yenilikçi seçenekler sunan Burgan Bank, paranızı en iyi şekilde değerlendirme ya da muhafaza etmenizi olanaklı kılar. Siz de Burgan Bank’ın sunduğu avantajlardan yararlanabilir, yeni nesil bankacılık hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

* Sadece bilgi amaçlıdır, banka açısından bir bağlayıcılığı yoktur.

Deflasyon Nedir? Etkileri Nelerdir?

ON’u indirerek, şubeye gitmeden kazanmaya başlayın!

Hesap Aç